בלוג

ארגון רבני צהר

03/2017

מטרות הארגון:

ארגון רבני צהר הוקם בשנת 1996 במטרה לטפח את זהותה היהודית של מדינת ישראל, מתוך הידברות ושותפות עם החברה הישראלית ומחויבות להלכה ולמסורת היהודית.
בארגון רבני צהר מתנדבים למעלה מ1000 רבנים ואנשי חינוך השותפים לטיפוח זהותה היהודית של מדינת ישראל.
ארגון רבני צהר פועל למען אחדות ושיפור זהותה היהודית של מדינת ישראל במישורים הבאים:
שירותי דת – הארגון מלווה מידי שנה אלפי כלות וחתנים בדרך לחתונה יהודית. ומצליח להוכיח את שורשיהם היהודים של אלפי עולי ברה"מ ולהביאם לחתונה יהודית כדת וכדין. בנוסף הארגון נותן ליווי סביב מעגל החיים-בר ובת מצווה ,ברית מילה, פדיון הבן וליווי אבלים.
הנהגה רבנית -הארגון יוזם הכשרות מקצועיות לרבנים ברחבי הארץ בהם בוגרי רבנות ,רבני קהילות וראשי ישיבות במטרה לשפר ולהעצים את ההנהגה הרבנית במדינת ישראל .
מדיניות ציבורית ארגון צהר שותף בתהליכי חקיקה רבים ,ועדות הכנסת והליכים פרלמנטרים ,במטרה לקדם חקיקה חברתית ברוח היהדות.
כלל פעילות ומיזמי הארגון נועדו במטרה ליצור אחדות ושיפור הזהות היהודית בעם ישראל . הבחירה להגשת המועמדות לפרס לאחדות ישראל הינה על המיזם 'צהר בחגים'.
'צהר בחגים':
החגים הם חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. אנשים שאינם שומרי מסורת לרוב אינם חברים בבית כנסת או בקהילה, ולכן אין הם נוטלים חלק בתפילות או באירועים אחרים הקשורים לבית כנסת .
תכנית החגים של צוהר מנגישה את חווית החגים בדרך מחבקת ומתוך אהבת העם והמסורת.
'צהר לחגים' מחבר את החברה הישראלית לחגי ישראל בארבעה מועדים: פורים, שבועות, ראש השנה ויום כיפור. שבועות – אחד המאפיינים העיקרים של חג שבועות הוא לימוד התורה המתמשך עד לשעות הבוקר. בדומה למסורות אחרות גם כאן הלימוד היה בעיקר מנת חלקם של אנשים שומרי מצוות. ארגון צהר הצליח לחולל מהפכה בכך שיצר חוויית לימוד משמעותית המושכת אליה אלפי ישראלים מרקעים שונים. בכל שנה אלפים נוהרים לשמוע מנהיגים חברתיים, פוליטיקאים, אנשי רוח ורבנים של צוהר הדנים בסוגיות ישראליות בנות זמננו, כגון: ישראל ודמוקרטיה, הרלוונטיות של היהדות בעידן המודרני; אתיקה ודת סוגיות בגיור; קידום תפקיד האישה בחברה, באקדמיה ובמקום העבודה, ועוד.
 ראש השנה בראש השנה 2015- השיק ארגון צוהר את הפיילוט "שומעים ביחד". הפרויקט נועד לאפשר לכל יהודי לשמוע בראש השנה תקיעת שופר. הפרויקט התקיים מחוץ לבתי הכנסת וכלל תקיעת שופר, שירה משותפת, קידוש, פעילויות לילדים וסלסלת מתוקים. לאור המשוב הנפלא שהארגון קיבל, הפרויקט יהפוך לאירוע שנתי.
 יום כיפור יום כיפור הוא אחד החגים שיהודים רבים מרגישים מחוברים אליו. כבר למעלה מעשור ארגון צהר מקיים ביום הכיפורים מנייני תפילה מחבקים ומסבירים בערים, בקיבוצים, במושבים ברחבי הארץ. את התפילות מובילים מתנדבי צהר המלווים את התפילה בהסברים ומנגינות מוכרות . כל המתפללים מקבלים מחזור תפילה בנוסח זהה שארגון צהר מדפיס במיוחד לחג על מנת להקל על המתפללים שאינם מורגלים בתפילה לעקוב אחר מהלך התפילה. אנו מקווים בשנה הקרוב להפיק מחזור חדש מלווה בהסברים שיסייע להם להבין את תוכן התפילות והפעולות השונות הנלוות לה. בנוסף כל משתתף מקבל עלון שנכתב על ידי צוהר, עם הסברים על המנהגים, התפילות ומשמעות יום כיפור

פורים-ארגון צהר מקיים מידי שנה קריאות מגילת אסתר במאות מוקדי תפילה ברחבי הארץ.
למוקדי התפילה מגיעים מתנדבים להקריא את המכילה. מגיעים לכל מוקד עשרות משפחות עם ילדיהם במסגרת קריאת המגילה כל משפחה מקבלת מגילות ,שקיות הפתעה לילדים במטרה להנגיש ולהעצים את החוויה עבורם

טלפון- 077-7756565

דוא"ל – office@tzohar.org.il

אתר אינטרנט- http://www.tzohar.com

 

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE