בלוג

עלה- עזר לילד המיוחד

03/2017

מטרות הארגון:

עמותת עלה הנה רשת מרכזים לדיור שיקום וחינוך אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מורכבת.
עלה הוקמה לפני 35 שנים על ידי קבוצת משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים שביקשו עבור ילדיהם את הפתרון הנכון והטוב ביותר שניתן לתת , כיום בעלה מתגוררים למעלה מ 800 דיירים מכל המגזרים, ללא הבדלי דת , מין וגזע , ללא הבדלי השקפת עולם או מצב פיננסי .
כמו כן , מאות תלמידים נוספים מקבלים בעלה פתרונות חינוך , שיקום וקידום במסגרת אקסטרנית- כל יום במערך היסעים מיוחד ובסוף היום חוזרים לבתיהם, וכן ע"י טיפולי חוץ פרא רפואיים.
מרכזי עלה בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב פועלים בסטטוס מלכ”ר ומעניקים שירותים מעולים בתחומי הרפואה, הסיעוד, מקצועות הבריאות, השיקום, החינוך המיוחד ופעילויות הפנאי.
מרפאות עלה הפזורים בארץ אף נותנים מענה לאנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה, עשרות אלפי שעות טיפולים מיוחדים לאוכלוסייה זו בקהילה על ידי צוות ומתקני עלה השונים .
לעלה ארבעה מרכזים :
עלה בני ברק
עלה ירושלים
עלה גדרה
הכפר השיקומי – עלה נגב נחלת ערן .
במרכזי עלה ברחבי הארץ מועסק צוות מקצועי עתיר מוניטין, ידע ייחודי והתמחות ספציפית בתחומים הנדרשים. הצוות כולל: מורות, גננות, סייעות שיקומיות, פיזיותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, הידרו-תרפיסטיות/ים, תזונאים, רופאים, אחיות, צוות פסיכו-סוציאלי ומטפלים רגשיים במוסיקה, אמנות ועוד. צוות עלה מתייחס לחניכיו בכבוד ובאהבה, ומטפל בהם במסירות לאורך שנים ארוכות, גם כאשר ההישגים הגדולים מתבטאים בצעדים קטנים של שינוי.
כל הפעילות מבוססת על אמונה חזקה ביכולותיהם של דיירי עלה להגיע להישגים, לתחושת סיפוק ולחיות חיים נוחים, איכותיים ומאושרים ככל האפשר. זאת תוך שמירה על כבודם העצמי, טיפוח אישיותם ושילובם במשפחה, בחברה, ובקהילה. הנהלת עלה מעודדת את בוגריה להיות חלק יצרני בחברה הישראלית. הם עוסקים, בין השאר, באומנות, בהכנת מוצרי יודאיקה ופריטי נוי בעבודת יד, הנמכרים ליחידים, לארגונים ולחברות כשי עם ערך מוסף.
בעלה רואים את הילדים והדיירים מעבר למוגבלות הקיימות אצלם, ואף בשנה הקרובה יורם פיילוט עם 3,000 תלמידים – פרוייקט "תיקון עולם" מטעם משרד החינוך , פרוייקט המביא את העולם של הצרכים המיוחדים אל בני הנוער ומחזק את אווירת ותנועת ההתנדבות בקרב תלמידי התיכונים .
הרב יהודה מרמורשטיין משמש כמנהל הכללי של העמותה מזה למעלה מ 30 שנה תוך שהוא מקדיש את חייו וכל זמנו לטובת ילדי עלה כילדיו .
יו"ר עלה נגב האלוף במיל' דורון אלמוג , זכה בפרס ישראל למפעל חיים בשנה החולפת בגין תרומתו למען הקמת הכפר השיקומי עלה נגב- נחלת ערן.

טלפון- 03-6171888

דוא"ל – aleh@aleh.org

אתר אינטרנט-  http://www.ALEH.org.il

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE