בלוג

אקים ישראל – הארגון הארצי לאנשים עם מוגבלות שכלית ולמשפחותיהם

03/2017

מטרות הארגון:

"לעשות את החברה הישראלית מקום טוב יותר לאנשים עם מוגבלות שכלית ולבני משפחותיהם: חברה מכבדת, חמה ומקבלת, המאפשרת מימוש עצמי, מתוך הכרה בשונות ומחויבות לשוויון הזדמנויות" (חזון אקים ישראל).
אקים ישראל, הנו ארגון ארצי של הורים ושל אנשים עם מוגבלות שכלית בישראל, הפועל כארגון ממוקד אדם, שמשמעותו ארגון המייצג את האנשים עם מוגבלות שכלית ואת משפחותיהם, תוך שמירה על כבוד האדם וחירותו.
מיום היווסדה בשנת 1951, פועלת העמותה למיצוי זכויותיהם, לקידום שיפור איכות חייהם ורווחתם של כ- 34,500 אנשים עם מוגבלות שכלית ומשפחותיהם, באמצעות סנגור משפטי וסנגור קהילתי. העמותה פועלת, להכללה ( inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בקהילה, להעצמה של האנשים לסנגור עצמי ולשילובם כחלק מהחברה. בהתאם לחזונה, מקדמת העמותה הטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית וזאת באמצעות מטה אקים ו – 64 סניפים ומוקדי פעילות הפרוסים ב-85 ישובים ברחבי הארץ, במגזר היהודי והערבי, החילוני והדתי, המנוהלים על-ידי הנהלות הורים ומתנדבים.
אקים מעניקה למשפחות תמיכה רגשית, סיוע משפטי ומידע על זכויותיהם, באמצעות קו-הסיוע "הורים למען הורים" בטלפון: 1-800-399-333, ובאמצעות הקליניקה המשפטית לזכויות אנשים עם מוגבלות שכלית בשיתוף המרכז הבינתחומי הרצליה. כן, אקים נותנת סיוע כלכלי למשפחות הנזקקות לכך, באמצעות קרן אקים.
לצד היותו ארגון מסנגר, מפעיל אקים בשיתוף משרד הרווחה והרשויות המקומיות, כ- 100 מסגרות ברחבי הארץ, בתחומי חינוך, דיור בקהילה, תעסוקה, תרבות ופנאי, מרכזי תמיכה ומרכזי משפחות, גיוס לצה"ל והתנדבות בשירות הלאומי האזרחי. כמו כן, עמותת אקים בונה, משפצת ומציידת את המסגרות מדי שנה, בשיתוף הקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח לאומי וקרן שלם.

1. סנגור קהילתי – אקים מפעילה 64 סניפים ומוקדי פעילות המהווים קבוצות מנהיגות הורית שמאפשרים למרב האנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם, לפנות ולראות באקים ככתובת מרכזית ומועדפת למימוש צרכיהם וזכויותיהם. הסניף משמש עבורם כתובת לקבלת תמיכה ולהצפת בעיות מקומיות ושדרוג שירותים, ושיתוף פעולה עם גופים שונים לשינוי עמדות בקהילה המקומית.
2. סנגור משפטי, מיצוי זכויות ומרכז מידע – אקים פועלת לשמירה, לקידום ולמיצוי זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם בכנסת, בבתי המשפט, במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, וכן מספקת מידע עדכני על זכויות רלבנטיות לאנשים עם מוגבלות שכלית ומשפחותיהם.
3. סנגור עצמי – אקים פועלת להעצמת אנשים עם מוגבלות שכלית עצמם וזאת באמצעות הקמת קבוצות סנגור עצמי בישובים, שפועלות לצד הנהלות סניפי אקים, הקמת ועדי דיירים בבתי המגורים של אקים, הקמת ועדי חברים במסגרות הפנאי והתעסוקה ועוד.
4. הטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית – פעילות מרכזית של אקים נעשית ברחבי הארץ לקהלי יעד שונים, ובפרט במסגרות חינוך, לשינוי ושיפור עמדות הציבור כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית ולהכללתם ושילובם בקהילה. וזאת בין היתר באמצעות העלאת הצגות רבות של קבוצות תאטרון, מקהלות ולהקות, עידוד פעילות חברתית קבועה עם בני נוער, התנדבות ועוד. בנוסף, מתבצעת פעילות להטמעת עמדות חיוביות בקרב רופאים וצוותים רפואיים (במסגרת פרויקט "מסר"), ובקרב כוחות הביטחון.
5. הפעלת קו תמיכה וסיוע ארצי "הורים למען הורים" – קו סיוע בשפה העברית והערבית המופעל ע"י הורים מתנדבים לאנשים עם מוגבלות שכלית המעניק תמיכה רגשית ומידע למשפחות בניהול של אנשי מקצוע.
6. נעים בקהילה – פרויקט הוצאת אנשים ממעונות פנימייה לקהילה 6 פעמים בחודש.
7. גיוס לצה"ל– הפעלת פרויקט גיוס לצה"ל של אנשים עם מוגבלות שכלית במעמד של חיילים בשירות צבאי סדיר.

טלפון- 03-7662219

דוא"ל- avimasfin@akim.org.il

אתר אינטרנט- http://www.akim.org.il

 

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE