בלוג

כפר נהר הירדן

03/2017

מטרות הארגון:

כפר נהר הירדן הוא כפר נופש יחיד וייחודי בישראל ובמזה"ת כולו, שנועד לילדים/ות בגילאי 9-18 המתמודדים עם מחלות קשות ומסכנות חיים, גנטיות וכרוניות ולילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. בכפר זוכים ילדים אלו למס' ימי נופש חווייתי, קסום ובטוח המותאם להם, בליווי צוות הדרכה מקצועי וטיפול/גיבוי רפואי מלא. כל זאת – ללא עלות לילד ולמשפחתו!
פעילות הכפר לאורך כל השנה כוללת כ 40 נופשים שונים, בני 3-6 ימים, בהם נהנים (מחולקים לפי גיל ומחלה) כ 1800 ילדים/ות מכל רבדי ומגזרי האוכלוסייה בישראל – דתיים, חרדים וחילוניים, המתגוררים בעיר, בהתישבות ובקיבוץ, משתייכים לכל רמה סוציואקונומית, מתל אביב או מהפריפריה. המחבר ביניהם הוא ההתמודדות עם המחלה או המוגבלות וכמובן, כולם ילדים! כמו כן מתקיימים סופי שבוע ייחודיים לכ 100 משפחות שבהן ילד/ה חולה. הכפר הינו חלק מרשת בינלאומית של כפרי נופש לילדים חולים -SeriousFun Children's Network שהוקמה ע"י פול ניומן.
בין קבוצות המחלות שכפר נהר הירדן משרת: אסטמה קשה, אפילפסיה, דיסאוטונומיה משפחתית, המופיליה, הפרעות נוירולוגיות ושריריות, מושתלי כבד וריאה, מחלות כליה, מחלות לב וכלי דם, מחלות מעי, מחלות ראומטיות, נפגעי טראומה ומחלות נפש, סכרת נעורים, סיסטיק פיברוזיס, סרטן, שיתוק מוחין, תלסמיה, תסמונת RETT, תסמונות נדירות ועוד..
לעיני כל העושים במלאכה עומדת המשימה – להעשיר את חיי הילדים, שסובלים ממחלות קשות וכרוניות המסכנות את חייהם ע"י יצירת חוויות מחנאות בלתי נשכחות, מסעירות ובטוחות, תוך גיבוי רפואי צמוד, מבלי שהילדים או בני משפחותיהם יידרשו לתשלום כלשהו. כפר נהר הירדן, שהמוטו שלו הוא "חוגגים את החיים" הוא מקום בו כל הילדים הישראליים המתמודדים עם מחלות קשות ו/או עם מוגבלויות יכולים להיות פשוט ילדים!
בכפר, היחיד מסוגו המותאם ומונגש במלואו, מגוון פעילויות: פארק ספורט אתגרי, כולל אומגה של 150 מ', רכיבה על סוסים וכרכרות, סדנאות אמנות ויצירה, בישול, צילום ומחשבים, מוסיקה ותיאטרון, מתחם חץ וקשת, עפיפוניאדה, שחיה וספורט, פינת חי וסדנת אימון כלבים, ערבי בידור, קומזיץ ומסיבות ועוד. הפעילויות כולן מונגשות ומותאמות לכל מצב פיזי (כולל כסאות גלגלים) והן מקנות לחניכים חוויות מהנות ומעצימות, מעודדות תמיכה ועזרה הדדית ומחזקות את הערך והדימוי העצמי של החניכים.
רבות העדויות של ילדים והוריהם כיצד הכפר שינה את חייהם. הילדים הנופשים, רובם חולים במחלות קשות וממושכות, מבלים אצלנו בכפר, ללא הוריהם, לראשונה מאז התגלתה מחלתם, בהשגחה רפואית מלאה 24/7 של רופאים מומחים וצוות אחיות. כך זוכים הילדים החולים בחוויה מיוחדת וההורים, למנוחה הנחוצה להם. תוצרי הנופש בכפר – תחושת ההעצמה, קבוצת התמיכה המשמעותית שנוצרת וחיזוק הכישורים החברתיים, הביטחון והדימוי העצמי מאפשרים לילדים אלו לשוב לביתם/למסגרת בכוחות מחודשים, להיפתח ולהתמודד טוב יותר עם מחלתם ומצבם הנפשי והפיזי.

פעילות הכפר מבוססת על התנדבות ומתנדבים, במגוון תפקידים בעלי משמעות ותרומה אמיתית לילדים. כדי לקיים את הנופשים בהתאם למטרותינו ולאפשר לילדים החולים להגיע אלינו, ללא עלות, אנו זקוקים לכ 1000 התנדבויות בשנה:
– רופאים ואחיות, מכל ביה"ח
– קבוצה של 20 צעירים בשנת שירות ושירות לאומי, חיים בכפר כקומונה ומהווים את כח ההדרכה המרכזי.
– מאות רבות של מתנדבים פועלים כמדריכים חברתיים. היחס בין מדריך לילד הוא כמעט 1:2 וזה מאפשר טיפול צמוד ובטוח עבור הילדים.
ערך ההתנדבות בכפר הינו מהדברים היפים בישראל – מתנדבינו מגיעים מכל המגזרים, בני גילאים שונים (מ 18 – 82) מכל העדות ומכל רחבי הארץ.
בשנת 2014 אף זכו מתנדבינו ב"אות הנשיא למתנדב"!

טלפון- 04-6608999

דוא"ל- info@jrv.org.il

אתר אינטרנט- http://www.jrv.org.il

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE