בלוג

מנהל קהילתי נווה יעקב

03/2017

יעדי הארגון :

מינהל קהילתי נווה יעקב הוא אחד מרשת המינהלים הקהילתיים הפרוסים בשכונות ירושלים. המינהל משרת כ-27,000 תושבים.
נווה יעקב היא שכונה פריפריילית בצפון ירושלים, גרים בה בכפיפה חילוניים, דתיים וחרדים, וותיקים ועולים, עולים מבריה"מ לשעבר, מאתיופיה ומארה"ב.
המינהל הקהילתי חרט על דגלו לפעול לסובלנות ואחדות בין כל חלקי האוכלוסייה, זהו גם הסלוגן המלווה את לוגו המינהל: קהילה בשיתוף פעולה. למינהל הקהילתי וועדות שונות להם שותפים ונציגים מכל המגזרים ויחד כתף אל כתף בוחנים ובוחרים את היעדים ואת אופן ביצועם.
תפקידו של המינהל לשמש זרוע ביצועית של עיריית ירושלים ולייצג את התושבים כלפי הרשויות. המינהל יוזם ומבצע תוכניות במגוון נושאים וגילאים: חינוך, פנאי, תרבות ואומנות, בריאות וספורט. לתוכניות שותפים הורים צעירים וילדיהם, נוער ומתבגרים, הגיל השלישי ועולים.
המינהל פועל תמידית לשמר ולטפח את היחסים הטובים בין כל חלקי האוכלוסייה, לכן מיגוון הפעילויות והמתקנים מיועדים לכלל האוכלוסייה ומותאמים לצרכיה השונים.
המינהל יוצר זירות מפגש, לא רישמיות, לכלל התושבים במשחקיות, בחוגים, במועדני הקשישים, בתוכניות התרבות, במרכז הספורט, בערבי שיתוף תושבים ועוד. במפגשים אלה מושם דגש מיוחד על ההתאמה לכל המגזרים ועל יצירת אוירה מחברת ומאפשרת לכולם. מועדוני הקשישים משמרים את האוטנטיות והמיוחדות של כל עדה ועדה, ובד בבד מחברים בין כולם.
במהלך השנים התקיימו פעילויות רבות שחיברו בין אוכלוסיות החל מילדים ועד למבוגרים:
ילדים – ביוזמת המינהל נבנה דגם "מיני נווה יעקב" (מצורפת תמונה) העשוי כולו מחומרים ממוחזרים. בהקמת הדגם השתתפו תלמידים מכל בתי הספר בשכונה: חרדי, ממ"ד ותלמידי החינוך המיוחד. חווית בניית הדגם יצרה אצל הילדים תחושת מחוייבות ושייכות לקהילה.
מבוגרים – המינהל בשיתוף לישכת הרווחה הקים "בנק זמן" , חברות בו נשות השכונה, העוסקות ב"סחר" חליפין של שירותים וכישורים הבנק נותן את שירותיו לכלל האוכלוסייה ללא הבדלי מוצא או דת..
מתנדבים – בערב הוקרה לפעילים מתנדבים שנערך מידי שנה, יושבים יחד סביב שולחנות ערוכים כל המגזרים, כשהמכנה המשותף הוא נתינה והתנדבות למען הקהילה. האירוע הוא הצדעה לכוחות הפועלים בשכונה לטובת כולם: כוחות הביטחון, הצלה, מיצוי זכויות, תרבות, נוער למען קשישים ונזקקים ועוד. ערב משותף מעין זה יוצר חיבור בין כלל התושבים, ומדגיש ומחזק את המטרות המשותפות לכל הקהילה. ערב ההוקרה האחרון התייחד ב"מחיצת הסובלנות" שהוקמה באולם האירוע. לבקשתה של פעילה חילונית, שקיבלה בהבנה את הצורך של שכניה החרדים במחיצה, נמצאה בחשיבה משותפת דרך אסתטית ליצירת המחיצה. הוקמה חנוכיית בלונים מדהימה והיוותה הן מחיצה כהלכה והן עיצוב אומנותי שהתאים לאירוע ערב חנוכה. (מצורפת תמונה)

 

טלפון:025834473

דוא"ל:neveyak@matnasim.org.il

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE