בלוג

מרכז פרס לשלום

03/2017

מטרות הארגון:

מרכז פרס, המציין 20 שנות פעילות בעלת הד ומשמעות, נוסד בשנת 1996 על ידי נשיאה התשיעי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום שמעון פרס ז"ל, מתוך האמונה שלו כי שותפות וסובלנות בין אנשים הן המפתח לחברה חזקה, וכי באנשים היכולת להוביל לשינוי אמיתי וחיובי לטובתה של מדינת ישראל.

תכניות הדגל יוצאות הדופן אותן מפעיל המרכז בתחומי החדשנות, חינוך לשלום, עסקים, סביבה ורפואה, פועלות במסגרת שיתופי פעולה ייחודיים, ומוטמעות בקהילות ברחבי הארץ על מנת להבטיח הד והשפעה מדידים. מטרתן של תוכניות אלה, המיועדות למגוון רחב של משתתפים המייצגים בין היתר גם את כלל החברה הישראלית, הינה לקדם את שגשוגה של מדינת ישראל, ולסלול את הדרך לחיים משותפים ולשלום בר קיימא בין כלל אזרחיה, ובינה לבין שכנותיה – וכל זאת על פי חזונו של שמעון פרס ז"ל.

אחד מתחומי הדגל של מרכז פרס הינו תחום החינוך לשלום באמצעות ספורט, טכנולוגיה, תרבות ואומנות. מטרת התוכניות החינוכיות הייחודיות של המרכז הינה לאפשר לילדים ולצעירים מרקעים שונים ומגוונים, לקחת חלק בפעילויות אשר מאפשרות להם להכיר את ה"אחר", להתמודד עם הפחדים העומדים ביניהם, לאפשר דיאלוג גלוי וחסר תקדים בסביבה בטוחה, ולצייד אותם בכלים החשובים להם כמנהיגים עתידיים אשר ישפיעו לטובה על החברה שלהם, על המדינה, ואף על האזור כולו. עשרות אלפי ילדים ובני נוער זכו לקחת חלק בעשייה חינוכית מאחדת וחשובה בזכות מרכז פרס.

התוכניות החינוכיות של המרכז, אשר הינן תוכניות עומק המופעלות לאורך כל שנת הלימודים, שמות דגש על מה שמאחד אותנו ולא מה שמפריד בינינו, ומביאות יחדיו בכל שנה אלפי ילדים וילדות מבית הספר היסודי ועד לתיכון, מעשרות קהילות ברחבי ישראל (מעפולה ועוספייה בצפון ועד שדרות ואום בטין בדרום). התוכניות מופעלות במסגרת שותפויות אסטרטגיות יחד עם גופים כגון משרד הספורט, אורט ישראל, מועצות אזוריות ורשויות. הן עוברות תהליכי מדידה והערכה חיצוניים אשר מוכיחים את החשיבות שבהן, ואת הצלחתן בשינוי עמדות ובניית קשרים וגשרים בין אוכלוסיות ישראליות רבגוניות – כל זאת במטרה לבסס את התשתית לחיים משותפים ואחדות בישראל. בנוסף לעבודה החינוכית החשובה עם המשתתפים, התוכניות מקפידות להכשיר ולהעצים אנשי חינוך על מנת ולהבטיח קיימות לערכים החשובים המונחלים, בידיעה כי הם ימשיכו לקדמם לאורך כל העשייה החינוכית שלהם.

דוגמאות לתוכניות דגל הן פרויקט "בתי ספר תאומים לספורט ולשלום" ותוכנית "גשרים לשלום". פרויקט "בתי ספר תאומים לספורט ולשלום" פועל לרוב בקהילות פריפריאליות, ומביא יחדיו מאות רבות של ילדים, בני נוער, מאמנים ואנשי חינוך, יהודים וערבים, לפעילויות ספורט וחינוך לשלום, לעיתים בפעם הראשונה בחייהם. הפרויקט פועל מתוך ההנחה שספורט הוא כלי המגשר על מכשולי שפה, תרבות ודת, וערכים אוניברסאליים כעבודה קבוצתית, השגת מטרות משותפות וחתירה למצוינות, מאחדים סביבם ילדים ובני נוער מרקעים שונים, כשכולם משחקים במדים זהים ומצייתים לאותם החוקים.

תכנית "גשרים לשלום", המופעלת בשותפות עם אורט ישראל, מחברת מידי שנה קרוב לאלף תלמידי תיכון יהודים וערבים מכ- 22 קהילות ברחבי ישראל על מנת שיוכלו להכיר את ה"אחר", להתגבר על הפערים הניצבים בפניהם ולהפוך למנהיגים צעירים, הבונים קרקע פורייה לאחדות וחיים משותפים. התכנית, אשר משתמשת בעולם הטכנולוגי-וירטואלי, מהווה מוקד משיכה עבור בני נוער מרקעים, דתות ואמונות שונות, הלומדים להכיר זה את זה בסביבה בטוחה, נעימה ומעצימה. התלמידים יוזמים, מחדשים, ועובדים על מנת ולפתח יחד תוצרים משותפים אשר מרחיבים את מעגלי ההשפעה של התכנית ומפיצים את ערכיה החשובים.

טלפון- 03-5680680

דוא"ל- info@peres-center.org

אתר אינטרנט- http://www.peres-center.org

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE