בלוג

נאות מרגלית – רשת חינוך ארצית לגיל הרך

03/2017

מטרות הארגון:

נאות מרגלית הוקמה מתוך מטרה לפעול בקרב כלל האוכלוסיה במדינת ישראל: חילוניים, דתיים לאומיים, חרדים ,בני העדה האתיופית ועולי מדינות חבר העמים.
במסגרת זו הרשת מהווה מעין כור היתוך וחממה תומכת כבר בגיל הרך ומשמשת כגורם מחבר ומקשר בין כלל גווני האוכלוסיה ובמקביל בין הילד לחברה כבר בראשית דרכו כפרט בחברה הישראלית.
למעלה מ9000 ילדים הבאים מכל שכבות ורבדי החברה הישראלית שוהים במסגרות אשר מופעלות ע"י 1300 עובדות הבאות גם הן מכלל סוגי האוכלוסיה ובמסגרת זו מתאחדות במסגרות החינוך של הרשת למען מטרה אחת- עובדות אתיופיות, עובדות הבאות מהמגזר החרדי וכאלה שאינן דתיות.
הפריסה הארצית הרחבה של הרשת מקרית שמונה ושלומי שבצפון ועד באר שבע ואילת שבדרום, וכלל אזורי הארץ משקפים את התפיסה האומרת ומגשימה שנה בשנה פעילות ענפה אצל כלל סוגי האוכלוסיה:
אילת, באר שבע, שלומי, קרית שמונה, אלעד, וביתר עילית, ירושלים ובני ברק, פתח תקווה ומצפה נטופה, מושב מנחמיה, מושב פטיש, אופקים וכו'.
הצורך שהארגון בא למלא הינו לשדרג את איכות החינוך בגיל הרך במדינת ישראל ולפעול לטיפוח דור העתיד של ישראל הן מהבחינה החינוכית – טיפולית- פדגוגית והן מבחינת הקניית גישת שוויון ודאגה וסולידריות לאחר.
הרשת נבחרה החל משנת 2007 לשמש כרגולטור של משרד הכלכלה והרווחה בהפעלת והכשרת של משפחתונים – מסגרות חינוך לגיל הרך הממוקמות בבתים פרטיים.
במסגרת זו הרשת מפעילה כ 550 משפחתונים הן במגזר החרדי, הן במגזר הערבי, והן במגזר הכללי.
ימי העיון הנערכים לכלל המטפלות באופן סדיר ושוטף והאווירה השוררת בהן משקפים את האחדות והקבלה של כל אחת ואחת ומכל מגזר ללא הבדל כלשהוא.
מיזם חדשני ונוסף של הארגון הוא קול להורה הפעלת קו ייעוץ חינמי להורים בגיל הרך המיועד לכלל סוגי האוכלוסיה. במסגרתו נהנות אלפי משפחות מייעוץ והכוונה מקצועית לגיל הרך ללא הבדל להיכן הם מתחנכים, מה האפיון המשפחתי וכד'.
היועצות גם הן באות מכלל סוגי האוכלוסייה ובעבודתן המשותפת עם ההורים מחברות כתף אל כתף למען הורות טובה יותר ושדרוג איכות החינוך בגיל הרך.
קרן אמץ ילד – הינה קרן אשר הוקמה בתוך הארגון עצמו מתוך מטרה לתת למשפחות הבאות ממעמד סוציו אקונומי נמוך את הזכות למסגרות חינוך ברמה הטובה ביותר עבור ילדיהן.
הקרן מממנת את שכר הלימוד עבור אותם ילדים הבאים ממשפחות אשר אינן מסוגלות לכך.
נאות מרגלית – מפנה את תשומת הלב גם לשילובם של אנשים עם מוגבלות שכלית או פיזית (ככל המתאפשר) כל שהיא בכתליי המעונות והמגע הרך והנעים עם עולם הילד בגיל הרך.
במעונותינו הפרוסים ברחבי הארץ משולבים מי בעבודה ומי בהתנדבות כחלק ממערך הצוותים במעון אנשים אלו, וממלאים תפקידים התואמים את יכולותיהם ובאים במגע ישיר עם הילדים.
ניתן לראות תוצאות מידיות של קשרים הנרקמים בין הנ"ל לילדים. שני הצדדים מרוויחים ביושר את היכולת של כל אחד לחיות בהרמוניה ובאחדות.
כחלק ממערך פדגוגי משודרג ומקצועי משלבים במעונות היום ובמשפחתונים מסגרות שונות של לימודים אקדמאים בגיל הרך ובעבודה הסוציאלית.
סטודנטים מכלל סוגי המוסדות האקדמאים נפגשים וחשים לשם למידה ולשם הרחבת אופקים גוונים שונים בחברה הישראלית תחת המטריה של התמקצעות בגיל הרך.
מפגשים אלו יוצרים שיח, הידברות ולמידה הדדית בן הצדדים, כולם מכירים זה את זה לעמוק והזרות מתפוגגת.

טלפון: 02-6515685

אימייל- l@neot-margalit.co.il

אתר- http://www.neot-margalit.co.il

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE