בלוג

נט"ל- נפגעי טראומה על רקע לאומי

03/2017

מטרות הארגון:

נט"ל, נפגעי טראומה על רקע לאומי, היא עמותה א-פוליטית, שנוסדה בשנת 1998 מתוך הזדהות עמוקה עם אלה שנפגעו נפשית, באופן ישיר או עקיף, כתוצאה מאירועי טרור או מלחמה. נט"ל פועלת מתוך השקפת עולם לפיה טראומה על רקע לאומי היא חלק בלתי נפרד ממציאות החיים בישראל.
מאז הקמתה ,העמותה סייעה למעל 215,000 אזרחים ,בניהם לוחמים קרביים משוחררים ,הורים וילדים,קשישים ואוכלוסיות מיוחדות.
נט"ל שמה לעצמה למטרה להוות בית טיפולי רב-מקצועי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, לשמש מסגרת להדרכה ולהתערבות מניעתית ולהוות מרכז לקידום הידע והמודעות בכל הקשור לטראומה על רקע לאומי בחברה הישראלית.
עמותת נט"ל מטפלת בנפגעי טרור ומלחמה ובכל המעגלים שסובבים אותם לרבות אלה אשר המדינה אינה מכירה בהם כמי שזכאים לקבל סיוע נפשי. נט"ל חרטה על דגלה, לטפל ולהעניק סיוע נפשי לכל אזרח במדינת ישראל– לא יהיה אדם אשר זקוק לסיוע ולא יקבלו בגין מצבו הסוציו-אקונומי, העמותה מסבסדת את הטיפולים (עד כדי מתן סיוע ללא תמורה כספית). נט"ל איננה גוף ממסדי ובירוקראטי והליך הקליטה של המטופלים הינו ידידותי ומיידי תוך שמירה על דיסקרטיות מלאה . נט"ל מוכרת ומוערכת כגוף מקצועי מוביל בעל ניסיון רב בטיפול וסיוע נפשי במגוון מודלים ייחודיים שפותחו ע"י מיטב אנשי המקצוע של נט"ל בארץ ובעולם.

שירותי העמותה
קו הסיוע של נט"ל מהווה את שער הכניסה של הפונה לארגון. זהו הקו היחיד מסוגו בארץ העומד לרשות נפגעי טראומה על רקע לאומי. הקו מאוייש ע"י מתנדבים, הנותנים מענה אנושי ומקצועי לאלפי פונים.המתנדבים בקו נבחרים בקפידה ועוברים הכשרה מקצועית במשך חצי שנה. ייחודו של הקו הינו בכך שהוא קו "מטפל" כלומר מהרגע שפונה אליו אזרח הזקוק לסיוע נפשי כתוצאה מאירוע טרור או מלחמה ,מרגע זה מוצמד לו מתנדב/ת קבוע שאחת לשבוע יצור עימו קשר וינהל איתו שיחה במשך כ-30 דק'.

היחידה הקלינית – הטיפול בנט"ל בנוי באופן מודולארי ומותאם לכל מטופל בהתאם לצרכיו. לנט"ל כ130 אנשי טיפול בפריסה ארצית .המטופלים אינם נדרשים להיות מוכרים על ידי הרשויות. במסגרת המח' הקלינית פועל מרכז התיעוד: אנשים שעברו טראומה על רקע לאומי מספרים את סיפורם בפני המצלמה. תהליך זה מסייע לעבד חוויות ולחלוק אותן באופן המקנה לניסיון האישי משמעות חדשה.
פרויקט לוחמים משוחררים שנחשפו לאירועים ומראות קשים במהלך לחימה /פעילות מבצעית במסגרתו מוענק טיפול פסיכולוגי פרטני ו/או קבוצתי.

המועדון החברתי-שיקומי של נט"ל הנו מקום למפגש, לפעילות וליצירה עבור אנשים שעברו חוויות טראומטיות על רקע לאומי. המועדון מציע מגוון פעילויות במועדון ומחוצה לו. מאפשר חיי חברה, יצירה ומאפשר לסגל מיומנויות שאבדו.
הצוות הקהילתי פועל בשלוש תקופות :
1. הכנה והכשרת אוכלוסיות, החל מרשויות וכלה בגופים וארגונים, לקראת התמודדות עם מצבי חירום.
2. בעיתות חירום הצוות מטפל באוכלוסיות שנחשפו לטראומה או שיש להן סיכוי גבוה לחשיפה לטראומה (אנשי מקצוע, אנשי כוחות ההצלה ואוכלוסיות בסיכון)
3. חזרה לשגרה – ביום שאחרי האירוע הצוות מנחה ומטפל באלה הזקוקים לסיוע מתמשך מתוך מטרה להחזירם לשגרה.

המרכז הרב תחומי ללימודי טראומה של נט"ל
מציע תכנית לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב. תכנית הדגל הינה תכנית שנתית ייחודית המכשירה אנשי מקצוע:פסיכולוגים,פסיכיאטרים,רופאים אחיות,עו"ס ועוד
בתכנית מרוכזת בכל הקשור לטראומה. במקביל מתקיימות תכניות הכשרה והעשרה בנושאים שונים, המשיקים לנושא הטראומה בכלל מובילים את התכנית מיטב המומחים בארץ.כ"כ מתקיימות בנט"ל תכניות לימודים בינלאומיות .

טלפון- 073-2363363

דוא"ל- peri@natal.org.il

אתר אינטרנט- http://www.natal.org.il

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE