בלוג

עמק השווה הידברות בקהילה ע"ר

03/2017

יעדי הארגון :

מרכז עמק השווה פועל לקיומן של המטרות הללו בשתי דרכים:
הקליניקה
הקליניקה של עמק השווה היא הראשונה מסוגה בארץ, ומציעה מגוון של שירותים מגוונים לניהול ויישוב סכסוכים, בין השאר: גישור, בוררות, טיפול זוגי ומשפחתי, Early Neutral Evaluation, אימון (קוצ'ינג), גירושין בשיתוף פעולה, תיאום הורי (להורים גרושים) ודין תורה. המרכז מטפל בכל סוגי הסכסוכים: זוגיות, שכנים, שותפים עסקיים, הורים וילדים, משפחה, ובין קבוצות שונות בקהילה. פניות מגיעות למרכז באמצעות הקו-חם הפועל 24/6, דרך מוקד 106, רבני הקהילות, אגפי העירייה, ובייחוד האגף לשירותים חברתיים, המפקחת על הבתים המשותפים, וכתוצאה מהפעילות החינוכית הנרחבת בבתי הספר ובקהילה.
בתחילת התהליך, הקליניקה מזמינה את הצדדים לשיחת היכרות ("אינטייק") ללא עלות וללא מחויבות. בשיחה זו, הצוות המקצועי יקשיב לצדדים, ויפרוס לפני הצדדים את כל האופציות לניהול הסכסוך הקיימות מחוץ לכותלי בית המשפט. המטרה היא לחסוך לצדדים את הזמן, הכסף ועוגמת הנפש שהם התוצאה הבלתי נמנעת מתהליך אדברסרי.
בסוף שיחת ההיכרות, הצוות המקצועי נותן את המלצתו, והצדדים מקבלים החלטה משותפת על המסלול המתאים ביותר לניהול ויישוב הסכסוך הספציפי. ככל האפשר, המרכז פועל לכוון את הצדדים לגישור מתוך אמונה שזוהי הדרך הטובה ביותר לשמור על המרקם הקהילתי ואחדותה של הקהילה. גם לאחר ההפניה לגישור או טיפול, הצוות של המרכז שומר על קשר עם הצדדים, ותומך בהם בכל שלב עד שיגיעו ל"עמק השווה". השירותים במרכז ניתנים במחירים קהילתיים, העומדים על כמחצית ממחירי השוק. ישנם תהליכים המבוצעים אף כתרומה לקהילה ללא כל תשלום.

2. חינוך למניעת סכסוכים
הדרך הטובה ביותר ליישב סכסוך, היא למנוע אותו. לשם כך, עמק השווה מקדם תכניות חינוכיות בבתי ספר, בחדרי מורים, בקורסי גישור ובסדנאות מיוחדת. המכנה המשותף בכולן היא הקניית השפה הגישורית וכלים לתקשורת אפקטיבית המבוססת על כבוד הדדי ושיח סובלני.
בשנה שחלפה, התקיימו פעילות בשמונה בתי ספר, יסודי, חט"ב ותיכון, במוסדות ממלכתיים וממלכתיים-דתיים. בכל בית ספר בו מופעלת תכנית חינוכית כלשהי, עובר צוות המורים הדרכה מקבילה על ידי צוות מרכז עמק השווה. בנוסף על התכניות השוטפות, המרכז מוזמן על ידי הנהלות בתי ספר להתערב בנקודות משבר, אירועים בהם האחדות המיוחלת נפרמה או נקרעה.
במסגרת שיתוף הפעולה עם תכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לבטחון פנים, שותף המרכז לתהליך בניית הסכמות בין תנועת נוער בעיר. תנועות אלו מצויות ביריבות מתמשכת של מספר שנים במהלכה אף פרצו תגרות אלימות. במסגרת זו נפתחו שני קורסי מנהיגות מגשרת בהן לקחו חלק חניכי תנועות הנוער.
המרכז נקרא על שמו של השר אורי אורבך, שהדגים בחייו ערכים של אחדות ותקשורת מכבדת. (השר המנוח היה תושב מודיעין).

 

 

טלפון: 0526691574

דוא"ל : reuv@netvision.net.il

אתר אינטרנט :www.emekhashaveh.org

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE