בלוג

רצים ללא גבולות

03/2017

יעדי הארגון :

 

"זה הרגיש כאילו רגע אחד היינו חבורה לא מגובשת – וברגע לאחר מכן היינו חברות" – רוזאנה ג'אבר (17) משתתפת במשלחת הנוער למילאנו

הארגון נוסד בידי רצים ירושלמים בנובמבר 2014 כתשובה לגל האלימות והגזענות שסחף את ירושלים. העמותה נאבקת בגזענות, באלימות ובגילויי השנאה בין יהודים לערבים בעיר ופועלת לטפח דיאלוג וליצור קשרי אמון בין אוכלוסיות אלה, תוך שימוש בריצה ככלי מרכזי.
רצים ללא גבולות היא הארגון היחיד כיום בבירה המבוסס כולו על משתתפים ממזרח ירושלים, מהשכונות הרגישות ביותר: מחנה הפליטים שועפאט, עיסאוויה, ג'בל מוכאבר, סילוואן וראס אל עמוד. העמותה רואה חשיבות עליונה בהצמחת שגרירים של תקווה במיוחד בשכונות אלה, בהן שוררת אלימות רבה.

מטרות הארגון:
עידוד הסובלנות ושיתוף הפעולה בין יהודים וערבים ובניית קשרי אמון באמצעות שימוש בערכים האוניברסליים של הספורט.
חיזוק התקווה והאמונה בחיים משותפים בין יהודים וערבים, באמצעות פרסום והפצת תכניות הארגון בקרב קהלים רחבים.

פעילות הארגון:
א) קבוצות הריצה:
הפעלת קבוצות ריצה מקצועיות של של בני נוער – נערים ונערות – יהודים וערבים בגילאי 15-19 ממזרח ומערב ירושלים על בסיס שבועי. אימוני הקבוצה מתקיימים אחת לשבוע במשך כשעה וחצי.
ארגון והפעלת קבוצות ריצה בוגרות של יהודים וערבים מגילאי 20 ומעלה, ממזרח ומערב ירושלים על בסיס שבועי. הארגון מפעיל קבוצת נשים וקבוצת גברים. אימוני כל קבוצה מתקיימים אחת לשבוע במשך כשעה וחצי.
יצירת מפגשי גיבוש בכל קבוצות הריצה, המתקיימים אחת לחודש מעבר לפעילות האימונים. זאת, על מנת לחזק ולהעמיק את הקשר בין משתתפי הקבוצות.
אחת ל-3 חודשים מתקיימת ריצת גיבוש, המשותפת לכל רצי הקבוצות שמפעילה העמותה.
השתתפות במירוצים עירוניים – רצי הקבוצות משתתפים במירוצים העירוניים, ביניהם מרתון ירושלים ומירוץ הלילה של ירושלים.
משלחות לחו"ל – קבוצת הנוער נוסעת בכל סוף שנת פעילות, לייצג את ירושלים באחד מהמירוצים החשובים באירופה, כנבחרת ריצה משותפת. עד כה נסעו הקבוצות להשתתף במרתון מילאנו, במירוץ העיר בברלין ובמירוץ ריצ'מונד בלונדון.

ב-2016 חל גידול של כמעט 100% במספר הרצים: בקבוצות הריצה של העמותה השתתפו בשנה שעברה 70 רצים, לעומת 40 רצים ב-2015.

ב) מירוצים משותפים – פעילות הדגל של הארגון:
אחת לחצי שנה מקיימת העמותה מירוץ משותף ליהודים וערבים תחת השם "ירושלמים רצים יחד". במירוצים אלו לוקחים חלק רצי קבוצות הריצה שמפעילה העמותה, וכן רצים אחרים ממזרח ומערב ירושלים. עד היום קיימה העמותה 3 מירוצים בהם השתתפו למעלה מ-300 רצים.

מעגלי השפעה
השפעה ישירה על המשתתפים: השתתפות בתכניות העמותה יוצרת קשרים ואמון בין יהודים וערבים ממזרח ומערב העיר, ומשנה את השקפתם על האחר – היא מאפשרת להבינם לעומק ולראותם כאינדיבידואלים וכשותפים לדיאלוג ולעשייה חיובית. המשתתפים מפיצים השקפה זו לסביבתם הקרובה, באופן ישיר ודרך פעילות ברשתות החברתיות.

השפעה על השיח הפוליטי: הארגון מאמין בכוח המדיה והרשתות החברתיות להפיץ מסרים ולהשפיע על דעת הקהל: דף הפייסבוק של הארגון מתקשר בשלוש שפות עם 9,800 עוקבים יהודים וערבים (90% מהם מישראל), וכן מעל ל-2000 איש תרמו לארגון דרך קמפיינים של מימון המונים (90% מישראל). בנוסף, פעילות הארגון סוקרה בלמעלה מ-100 עיתונים ואתרי חדשות בארץ ובחו"ל. הפצת פעילות קבוצות הריצה מאפשרת למתן את הסיקור הפסימי התמידי של האירועים האלימים באזור ומפיצה מסר של תקוה.

באמצעות סיקור תקשורתי ודרך הרשתות החברתיות, מעגל ההשפעה של פעילות הארגון מתרחב ומגיע לעשרות אלפי אנשים, ויכול לשנות את דעת הקהל ולהשיב את התקווה לדיאלוג בין יהודים וערבים.

טלפון: 050-5810690

דוא"ל: israelh@runnerswithoutborders.org

אתר אינטרנט: http://runnerswithoutborders.org

 

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE