בלוג

03/2017

מטרות הארגון:

תנועת "אחריי!" הוקמה לפני 20 שנה במטרה לטפח מנהיגות צעירה ולפתח מעורבות חברתית בקרב בני נוער משכונות מוחלשות, מעיירות הפיתוח, ממרכזי קליטה ומפנימיות, הנמצאים בצומת הדרכים האחרון בו ניתן להשפיע על עתידם באמצעות חינוך. הרעיון המרכזי הינו לטעת בבני הנוער תחושת הצלחה ומסוגלות, מתוך אמונה כי לכל אחד ואחת ישנה היכולת לנהל אורח חיים תקין ובריא ולהיות אזרח שווה במדינה, ללא קשר למקום בו נולד ולסביבה בה גדל. בפתיחת שנת 2017, פוגשים מדריכי "אחריי!" נערים ונערות, במעל 140 רשויות במדינת ישראל – מקרית שמונה בצפון, דרך צפת, כרמיאל, בסמת טבעון, חורפיש, ג'סר א-זרקא, בני ברק, ירושלים, בית-אל, ירוחם, ביר הדאג' ועד אילת שבדרום. בזכות הסיוע והאמונה מצד שותפים רבים וטובים וביניהם רשויות מקומיות, עסקים, פדרציות חו"ל ומשרדי ממשלה, הצליחה "אחריי!" בשנים האחרונות להגיע לנערים ונערות מכלל המגזרים והעדות שבחברה הישראלית.
שני האלמנטים המרכזיים השזורים בכל פעילות של העמותה הם תחושת מסוגלות ותחושת שייכות.
את תחושת המסוגלות רוכשים החניכים באמצעות התמודדות עם קושי משמעותי כחלק מובנה של הפעילות כשבסופו הם חווים את תחושת ההצלחה. חניכי "אחריי!" לבגרות, שנשרו ממסגרות החינוך הפורמאלי, מצליחים לסיים בגרות במתמטיקה. חניכי ההכנה לצבא, מסיימים מסע לילי מאתגר עם אלונקה וחניכי "אחריי!" בשטח מתמודדים עם שינה באוהל מחוץ לבית, לראשונה בחייהם. חוויות אלה ואחרות מסייעות לחניכים להכיר ולהעריך את היכולות הרבות הטמונות בהם.
האלמנט המרכזי הנוסף הוא תחושת השייכות, חניכים רבים מתחילים את דרכם ב"אחריי!" כשהם שופעי טענות כלפי המדינה וחלקם גם בעלי דעות קדומות כלפי אוכלוסיות אחרות בחברה. בתוך פעילות "אחריי!" פוגשים החניכים את שלל הקבוצות בחברה הישראלית, ביחד איתם, תחת אותה אלונקה. המציאות הזאת מביאה את החניכים להכרה לפיה "המדינה זה אנחנו ומה שנעשה הוא שיהיה" וכך מתועלים הטענות והקשיים לעשייה חיובית כלפי החברה הישראלית.
מאות בוגרים של "אחריי!" יוצאים מידי שנה לתקופת עשייה משמעותית לפני גיוס – אם בשנת השירות, מכינת "גל" או במכינות "ארז" החצי שנתיות ומתנדבים בערים שונות בישראל. אלפי בוגרים שמסיימים את השירות הצבאי – חוזרים להשפיע לטובה על סביבתם דרך תנועת הצעירים "אחרייניקים" ובכל שנה מחצית מצוות ההדרכה של התנועה – מורכב מבוגרי התוכניות השונות.
עיקר הצלחת הפעילות, נזקפת לזכות הדמויות המשמעותיות ביותר בעמותה, מדריכי הקבוצות. המדריכים הם סטודנטים ערכיים מכל העדות והמגזרים בחברה הישראלית – יהודים ולא יהודים, חילונים, דתיים, עולים וותיקים, שהמשותף להם הוא אהבת האדם והרצון להשפיע לחיוב על החברה הישראלית. המדריכים פוגשים את החניכים לפחות פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים ומקיימים איתם פעילות לפי התוכן החינוכי של הפרויקט. שלוש פעמים בשנה יוצאים החניכים לפעילויות הדגל של העמותה – סדרות השטח – סדרת חנוכה במדבר, סדרת פסח באזור הצפון ואירוע מסכם בירושלים. בסדרות השטח חווים החניכים חוויית קושי משמעותית והם יוצאים מהן מוכנים יותר לאתגרי החיים.
את הצלחות הפעילות אנחנו מודדים מידי שנה באמצעות סקרי בוגרים, שמראים הצלחות רבות של חניכי "אחריי!" בחייהם הבוגרים. כך למשל החניכים מתגייסים (96%) משלימים שירות (96%) ויוצאים לפיקוד וקצונה (21%) בפער משמעותי מהאוכלוסיה הכללית. וגם משתלבים בצורה יפה בחברה הישראלית כאשר אחוז הזכאים לבגרות (83%) והלומדים באקדמיה (48%) גבוהים מהאחוז באוכלוסיה הכללית. נתון נוסף שהוא מקור לגאווה הוא אחוז המתנדבים בחייהם הבוגרים (31%) ביחס ל20% באוכלוסיה הכללית.

טלפון- 03-6393959

אימייל- aharai@012.net.il

אתר-  http://www.aharai.org.il/

תגובות





רוברט ואיימי בוק
דוד וסרינה קושיצקי
אירה ואינגבורג רנרט
ג'יי וג'יני שוטנשטיין
רונן הררי
הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA)
יצירת קשר
© 2024 פרס ירושלים לאחדות ישראל
.
Website by ELILEV.ME | Design by WINSITE